fredag 12 oktober 2012

Glad Jävla Helg!

Förstörde precis min fredag genom att titta på en inspelad föreläsning som ingår i distanskursen jag läser. Föreläsaren har nu vid två tillfällen snöat in på fallet Quick och gått i försvar för Göran Lambertz. Ämnet känns inte riktigt relevant för det vi håller på med. Sen ställer jag mig i princip alltid på team Leif GW Perssons sida.Och nej käre herr föreläsare det är ingen som har sagt att Sture Bergwall, aka Thomas Quick, är någon ängel. Men det finns ganska mycket som talar för att han i alla fall inte har mördat någon. Under den här föreläsningen kände föreläsaren också ett behov av att spy galla över media som tydligen inte tillhör hans favoriter. Som journalist i själ och hjärta är jag trött på detta journalistförakt, skulle nästan vilja kalla det hat, som finns i Sverige. Är i alla fall glad över att jag aldrig ens försökt att titta på föreläsningarna i realtid eftersom tekniken verkar fungera väldigt dåligt. Sen hade jag nog inte kunnat låta bli att säga några inte allt för välvalda ord på chatten som är i gång i samband med föreläsningen. Kom på mig själv med att i min ensamhet be föreläsaren dra till Nordkorea och se hur kul befolkningen där har det om det nu är så jävla jobbigt med den svenska ”skandaljournalistiken”. I Nordkorea förekommer det i alla fall knappast några mediedrev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar