onsdag 16 januari 2013

Game of Thrones!

HBO, världens bästa tv-serier, i Telia Digital-tv Eftersom jag följer en massa HBO-serier har jag länge hoppats på att kanalen ska bli möjlig att se i Sverige. Nu kan man skaffa HBO gratis i sex månader via Telia digital-tv. Min absoluta favorit HBO-serie genomtiderna är givetvis "Sex and the city". Av de serier som går i dag så tittar jag gärna på "Game of Thrones". Serien bygger på George R. R. Martin's fantasyserie Sagan om is och eld, som jag måste läsa någon gång. "Game of Thrones" är en väldigt snygg och väldigt välgjord serie. Den har också vunnit en del priser. Till en början var det svårt att hålla koll på alla karaktärer men man lärde snabbt känna familjerna Stark, Lannister och Baratheon. Serien är ganska våldsam och det bjuds på mord, incest, dvärgsex och förräderi. Men det känns som ett naturligt inslag i berättelsen och inte bara inskrivet i manus för att väcka reaktioner. Man fastnar lätt i serien och intrigerna och maktkampen i Landet Westeros är väldigt beroendeframkallande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar