torsdag 7 mars 2013

Bubbelvin

Mitt absoluta favoritbubbel är Rotari Rosé. Det har varit min favorit ända sedan min sambos vinsnobb till kusin bjöd oss på det, duger det åt henne kan jag lova att det är ett bra vin. Annars när hon bjuder på vin och man kollar upp det brukar man bara gapa över priset. Så jag blev mycket förvånad när det visade sig att Rotari Rosé bara kostade typ en hundring på Systembolaget. Har också provat det Mousserande vinet Rotari som inte är rosé och det var också mycket gott. Skulle förmodligen aldrig ge mig på att sabrera en flaska Rotari som det gör i filmen nedan. Jag tycker nämligen det är nog otrevligt att bara öppna en flaska mousserat vin. Är nämligen rädd för att det ska smälla. Och jag tycker verkligen inte om när det smäller. Men skulle jag få en knäpp och börja sabrera skulle jag nog vara extremt tråkig och fantasilös och använda mig av den klassiska sabeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar