onsdag 27 mars 2013

Sponsrad video - Sponsrad Video: Mama - Official Trailer





Nästa vecka har en, vad jag tror i alla fall, sjukläskig film svensk biopremiär. Nämligen Mama. Filmen handlar om två systrar, Victoria och Lilly, som hittas i en övergiven stuga efter att ha varit spårlöst försvunna i fem år. De får då flytta in hos sin farbror och dennes flickvän. Men ganska snart upptäckts det att någonting eller någon hemsöker de båda flickorna.

Mama är producerad av Guillermo del Toro som har ett gediget CV som filmregissör, manusförfattare och filmproducent. Han har bland annat skrivit manusen till filmerna baserade på J.R.R. Tolkiens roman Bilbo - En hobbits äventyr och producerat Pan's Labyrinth.

Eftersom jag tycker att barn i allmänhet och barn som beter sig som besatta i synnerhet är bland de läskigaste som finns kommer jag nog inte våga ge mig på att se Mama på bio. Bara trailern får mig att rysa. Jag kommer nog vänta tills den kommer ut på DVD och titta på den i min trygga soffa och med mina kuddar som skydd. Låta bli att se den kommer jag inte kunna göra för jag är trots allt väldigt svag för skräckfilmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar