tisdag 2 april 2013

AXE Apollo


Anmäl dig här


Såg att AXE Apollo har en tävling där man kan vinna en resa upp i rymden. Tycker det verkar skitfränt att få möjlighet att åka upp i rymden. Jag satt upp hela natten och tittade på när Christer Fuglesang åkte upp i rymden första gången. Men tyvärr så är nog min rädsla större än min fascination för rymden. Så jag är nog lite för harig för att ställa upp i tävlingen och åka upp i rymden. Har också en känsla att jag inte riktigt har det som krävs. Jag skulle nog må riktigt illa och spy om jag skulle testa tyngdlöshet och hur mycket g-kraft jag klarar. Men ni som är modigare än mig tycker jag absolut ska försöka tävla.
Vinner man den svenska deltävlingen får man åka på ett internationellt rymdläger i Orlando, Florida. Där får man genomgå tre tester för att se om man har det som krävs för att åka upp i rymden. Bara rymdlägret är nog en upplevelse i sig för de som inte blir åksjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar